Thursday, January 21, 2010

R E S A H G E L I S A H


aku ni sedang resah gelisah.....rasa mcm takda mood nak buat ape pon......pasal ape....biar aku je yg tau....huhu.....minggu depan seminggu aku boring...pasal laki aku nak gi outstation kat terengganu seminggu tu....aku dok ngan anak aku je la kat umah berdua....biasa la...sebagai ketua keluarga...laki aku tu kena la keja keras...untuk membina masa depan keluarga dia ni ha....alhamdulillah dpt laki aku tu...baik...bertanggungjawab....minta panjang umur dia....hidup semati ngan aku ni....luv him so much....

Jiwa aku amatlah tidak tenang sehingga ke saat aku menaip ni....aku tak tau ape nak buat......Ya Allah....Kau berikanlah ketenangan pada diri disaat ini....


Sekali sekala aku teringat tok aku kat kampung....dah lama rasanya tak berjumpa dengan dia....last jumpa masa raya posa aritu.... tu pon 2 hari je kat umah dia.....sedih rasanya...aku byk terhutang budi ngan tok aku tu....pernah membesarkan aku dikala mama aku dpt adikku yg kedua tu....pernah bermanja dengan dia sehinggalah aku mengikut keluargaku berhijrah di Kuala Lumpur ni....rindu sangat pada tok ku itu.... T-T

Bukan aku taknak balik kampong....tapi keadaan tak mengizinkan....laki aku tu susah nak cuti.... aku ni senang je....hmm.....nak suarakan pada laki aku tu nak balik jumpa tok....aku rasa berat...sebab aku tau...laki aku amatlah sibuk dengan kerja dia...tapi dia dah janji ngan aku tahun lepas...musim buah tahun 2010 dia nak amik cuti nak balik kg tok aku tu....harap2 dia igtlah janji dia tu....


hmm....berbalik semula tajuk asal...jiwaku masih lagi resah gelisah skrg ni....Ya Allah...hanya padamu sahajalah aku memohon....hanya Engkau Maha Pengasih, Penyayang. Berkatilah hidup kami sekeluarga.....di saat susah hambaMu datang mencariMu...dikala senang selalu kami alpa tentangMu....Ampunilah dosa2 kami ya Allah....kuatkanlah iman kami padaMu Ya Allah...

Resah gelisah...tenangkanlah jiwaku............

-22 Jan 2010-

No comments:

Post a Comment