Sunday, December 13, 2009

Peristiwa weekend yg tak dapat dilupakan

Semalam ada kenduri kawin kawan laki aku....bersiap sakan la...nak pi kenduri...ada kamera tp tak amik gambo pulak...huh...dalam pukul 12 tghr kitaorg gerak....kenduri tu kat area gombak...pi la sana....bawak map nak tgk jalan pi umah pengantin....adik ipar aku pon ikut sekali sbb dia tengah bercuti skrg ni...sampai area gombak...kitaorg dah tersalah masuk jalan...tengok map...mmg salah...pusing balik...entah mana hala kitaorg tuju...pastu susah2 sgt kitaorg pon benti la kat umah sapa entah...tanya la pakcik kat umah tu....pastu anak pakcik umah tu kuar....tengok fikri dok tanya jalan la kat depa..lama jugak la...dalam 10 minit....pastu laki aku masuk dalam kete nak gerak la semula....nak kuar umah pakcik tu kena lintas jalan la...kete mmg byk...mujur ada satu kete kasi laluan...tup tup ada pulak kejadian yg menimpa kete aku...buleh pulak mati tengah2 jalan yg sesak tuh...pastu tak buleh nak start...ha...sudah....brek pon tak makan...pastu bunyi alarm kete...laki aku undur la kete tu semula pelan2 masuk laman umah pakcik tu....anak pakcik tu cek kete aku...tgk bateri week rupanya....kena jumper la....baru leh start....pastu kitaorg pon meneruskan perjalanan dan tak jumpa2 jalan lagi...hehe...tanya pulak orang kat stesen mintak petronas...baru la jumpa jalan yg lurus...cewah...haha....akhirnya sampai jgk rumah pengantin....

Petang dalam pukul 4 baru sampai kat umah....solat zohor pastu asar sekali...dah takde benda nak buat...kitaorg semua tgk la dvd citer 'ORPHAN'...best jgk la...tgk sambil mata pon mcm dah mengantuk...anak aku dok main sorang2 dia la....aku,laki aku,adik ipar aku kusyuk je tgk tv.....lama gak fayadh anak aku tu takde kat ruangtamu...tup tup dengar suara dia nangis dalam bilik adik ipar aku duduk...aku pon bangun la nak bukak pintu...tengok2 terkunci pulak dari dalam....aku selalu letak kunci kat tombol pintu belah luar ni...kuncinye adik aku letak dalam bilik tu....sudah tak buleh bukak la pintu....puas la ngupil pintu tu...aku pon hangin la....ye lah...anak aku terkurung kat dalam tu dah mula melalak....laki aku pon umpil la tombol pintu tu dengan hammer la....pisau la...mcm2 la asal leh bukak...aku ckp tombol tu rosak pon takpe nanti leh beli baru.....last2 tombol tu tertanggal pintu pon leh bukak....hmm...mcm2 kejadian petang semalam...huhu....yg adik ipar aku igt aku marah kat dia...hehe...mana ada kaksu marah...sikit je marah si fayadh tu suka main pintu...kan dah terkurung...haha...kesian betul kat anak ummi tu...

-14 Dec 09 - 1500-

No comments:

Post a Comment