Monday, May 10, 2010

Macam2 la......

Jumaat lepas aku ngan en.suami cuti atas sebab nak settlekan pengeluaran EPF atau bahasa melayu KWSP. Aku dah buat appointment dengan lawyer aku...tapi pagi jumaat aku nak pi amik dokumen2 utk dibawa ke pemaju...dia tak siapkan lagi...aduh...geram gak la aku...nasib baik assistant dia tolong buatkan....lepas buat aku terus pi menara maxisegar kat jalan pandan indah...lepas aku dpt surat kebenaran utk pengeluaran EPF..aku kembali semula ke pejabat lawyer aku sbb nak amik lagi dokumen2 utk pergi ke EPF pulak....lepas dpt semua tu...aku & hubby terus la ke KWSP kat PJ...dah isi borang semua...dokumen semua lengkap...tunggu la no giliran dipanggil...setelah no giliran naik....org KWSP kat kaunter tu cek la semua dokumen yg kitaorg bawak....sekali dia tanya mana slip bank? ala...my lawyer aku tak ckp pon kena bawak slip bank...org KWSP tu ckp....awak boleh print je kalau ada Maybank2u....punya la senang tp disebabkan aku tak tau...aku tak bawak la...aku pon keluar la semula dr bangunan KWSP tu....after hubby selesai solat jumaat baru la kitaorg pergi ke Maybank berdekat utk amik slip bank kitaorg...sekali kat situ org bank tanya ada online tak...aku ckp ada...dia suh aku guna PC dia...pastu print je....alhamdulillah...berjalan lancar...aku & hubby pon pergi semula ke KWSP... sampai je kat sana aku amik no giliran & terus ke kaunter org yg aku jumpa tadi...dia cek semua dokumen...ok LULUS! hehe....dia ckp boleh tunggu hingga 3 minggu paling lewat...duit akan masuk ke akaun maybank kitaorg masing2...

Sekarang kitaorg tunggu untuk dapat kunci rumah pulak....hope dpt cepat la...owner tu masih pegang lagi kunci rumah tu...huhu...patut dia dah kena kasi kat kami...aku sekarang hari2 follow up la kat lawyer aku tu...tak kisah la kalu dia bengang ke ape ke....mmg dah lama sangat proses ni....hmm...

ok lah...ada ape2 update aku citer lagi pasni....bye!! ^-^

11 May 2010

No comments:

Post a Comment