Thursday, February 11, 2010

Cuti Chinese New Year

korang semua mesti dah agak ape aku nak taip ni kan...hehe...confirm la pasal cuti...aku keje mimos ni...dapat la cuti panjang...4 hari tu....rabu depan baru masuk keja semula....


Tapi lain pulak ngan laki aku...company dia tengah busy sekarang ni...so mmg dia kena kerja la.... ye lah...dia kerja pon bukan utk dia je...sebab untuk membina keluarga dia sendiri....aku tak kisah laki aku tu sibuk keje....tapi aku respect ngan dia...sebab selama aku hidup dengan dia...penat mcm mana pon...lepas balik keje tu...mesti dia tolong aku buat kerja rumah...rutin dia mcm biasa la...basuh kain...jemur kain...lipat kain...hihi..ok la tu kan...kira bagus ape dari tak buat langsung...rezeki aku dapat suami mcm dia...cewahhhh....puji lebih-lebih pulak...haha


Berkenaan cuti panjang ni...abah mertuaku itu...sibuk dok call anak2 dia semua...suruh balik kampung jgk cuti ni...tapi kami awal2 dah inform ngan ibu mertuaku...bahawasanya suami sekarang takde cuti....tp biasalah..orang tua mana nak faham kan...dia igt asal ada raya je...kami ni ada cuti ke...tak semua company kat malaysia ni cuti....tambah kalu company melayu...bukan nak kasi cuti time raya bangsa lain....huhu...tp yang bagusnya kalu cuti raya kita...dpt cuti panjang la....ganti balik...hihi...


Rezeki menyebelahi sekali lagi buat suamiku....tak lama lagi dia akan kerja ditempat baru pulak....gaji pon up la sikit dari sekarang....tambahan pulak kerja baru yang dia dapat ni...kena dengan jiwa raga dia...maklumlah....diploma bahagian air-cond...jadi keje pon kena la ada kena mengena dengan apa yg dia study dulu....betul tak....

Macam keja dia sekarang ni....dia ok je....boss dia pon baik....tapi tu la....kalu dah dapat offer yang lebih baik...mana nak pilih...lu pikir la sendiri...bak kata nabil...


Berbalik cerita pasal cuti...aku & suamiku...memang mintak ampun dan maaf la....kali ni cuti raya cina kami tak dapat nak balik kampung...aku raya umah mak aku sendiri je...kat bangi...hehe...


ok lah...panjang berjela aku taip....chauwwwwwww!!


~12/02/2010~

1 comment:

  1. sue.. sama la ngan afad, hband xde cuti lgsg.. mak plak suh afad blk kg sorg2.. dhla jauh, lama plak tu nk tingglkn hband.. x blk nnt mak kecik ati.. serba slh nye skrg =(

    ReplyDelete