Wednesday, February 24, 2010

Al kisahnya Kredit Card

Kat sini aku nak citer sikit berkenaan kredit card.... aku ni memang anti giler ngan kredit card ni...sbb melalui pengalaman aku...org sekeliling aku yg guna benda alah ni....mesti berdepan dengan masalah hutang....iyer...aku tau semua orang ada hutang...tp bagi aku kalau hutang perkara yang perlu tu aku tak kisah...mcm bayar kereta...rumah...bil2 air api...nursery...tp bila hutang yang melibatkan benda yang tak perlu mcm beli baju pon nak hutang...nak gi makan pon hutang...aku memang nyampah giler la...

Dalam aku dok menyampah2 ni...masa loan rumah aku approve aritu...EON bank ni kasi la kredit card free...mula aku ckp ngan En.Hubby aku ni...takyah la amik...dia pon tolak la tawaran..tp orang bank tu cakap...yang tu memang dalam promosi dia...nak tak nak aku pon ambil la....

Semalam kredit card tu dah buleh guna....kitaorg ingat nak guna dalam sebulan dua je...pastu nak matikan je...dlm dok nyampah2 tu...hihi..aku ni pon test la untuk isi minyak...ye lah...guna je la time ada ni...tp aku ada cara aku tersendiri....ni pon atas suggestion En.Hubby aku la...masa guna kredit card tu....tengok jumlah bil...lepastu ambil duit dalam wallet sama byk dengan bil tu...lepastu lipatkan duit tu....selit kat celah mana2 poket dalam walet tu...hihi...balik umah simpan dalam envelop tulis "duit kad kredit"... nanti senang time nak bayar tu...amik je lah duit tu....so takde la hutang benda alah tu.....huhu...

aku malas nak citer panjang2 lebar...nnt orang yg baca ni pon naik nyampah kat aku lak...kang kata aku eksyen konon takmo guna kredit card...huhu...

aku memang berterus terang la pada sekalian....aku & En.Hubby memang kaki jimat....bukan kedekut tau...tp demi masa depan anak-anak la...nanti masing2 dah besar...konpem byk nak guna duit...so bermula dari sekarang la kita kena menyimpan atau buat tabungan...

Ok...sekian untuk posting kali ni...

25 Feb 2010

No comments:

Post a Comment